söndag 20 september 2009

Chela och jag hos frissan


Under veckan som gått har jag gjort en rejäl makeover. I tisdags var jag hos frissan och klippte mig. Det första jag såg när jag kom in var den här charmiga lilla Jack Russeltiken. Hon heter Chela och är tio veckor gammal. Hennes matte föll för just den här pigga lilla sötnosen, eftersom hennes päls har en så häftig koteckning.

På torsdagen var jag på samma salong igen och fick mina naglar fixade. Jag har inga tippar (lösnaglar) utan bara förstärkning, som nu håller i fem veckor. Se tidigare anteckningar om detta
2 juli 2009.
I Fredags besökte jag hudläkare Gina Topan i Helsingborg. Hon frös bort gamla solskador i ansiktet. Det vill säga små bruna fläckar som jag hade på kinderna och ner på halsen, jag räknade till tjugo, men kan ha missat någon. Så nu är jag fläckig som en Dalmatiner. Som tur är kan jag dölja det värsta med ett täckstift. I flera år har jag använt solskyddsfaktor 50+ speciellt i ansiktet och på händerna, det är ju de ställena som alltid är utsatta för solen. Visst känner man sig fräsch med lite solbränna, men nu får det bli med måtta.

En kvinna i bekantskapskretsen har alltid solat väldigt mycket, och hon gör så fortfarande. Hennes hud ser ut som en väl använd gammal skinnväskas. Brun, rynkig och matt i färgen.
Synd att denna i övrigt snygga och fräscha kvinna skaffat sig rynkor i förtid.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

 
Site Meter