måndag 7 september 2009

Slutcampat och småbil på släp

Sent i eftermiddags tog jag mina stavar och gick in till biblioteket i Höganäs. Jag kunde konstatera att det glesnat betydligt på campingen, många med husvagnar hade gett sig av. De som är kvar är förmodligen de långliggande pensionärerna. Någon husbil såg jag inte till.

Den här sommaren när vi körde i Tyskland och Österrike såg vi många husbilar, de var riktigt stora och långa, de som hade en husvagn efter sin bil var betydligt färre. Man är ju van vid att det hänger några cyklar bak på husbilarna, och det är naturligtvis bra att parkera bilen och sedan kunna cykla runt i omgivningarna. I år så vi att värstingarna hade en liten kärra på släp efter sin husbil, och på den stod en småbil. Vi såg både Smart, Kaa, Minicoper och Fiat 500. Det är onekligen lite kaxigt. Undrar vad vi ska få se nästa sommar.
Nu ska jag in och titta på Tinas cookalong på TV´n.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

 
Site Meter