söndag 13 september 2009

Fotbad i Salubrin var som helst




Här sitter jag och mår som en prinsessa efter att, som jag förmodar, ha tagit årets sista fotbad utomhus.

Trötta, varma och lite svullna fötter blir jättetacksamma efter 30 minuter i en balja med en rejäl skvätt Salubrin och ljummet vatten som precis täcker fötterna. Det löser upp evetuella förhårdnader som sedan blir lätta att ta bort. Behöver man inte behöver fila fötterna, och de är tvättade, sticker man bara ner dem i fotbadet med Salubrin. Skölj dem inte. Tag bara upp fötterna och låt dem lufttorka, de blir härligt mjuka efter den behandlingen.

När vi är ute och vandrar i alperna, har alltid någon av oss en flaska salubrin i ryggsäcken. Den är bra till mycket. I år fick vi användning av den när maken fick ett getingstick i ena knävecket. Badda på sticket med en gång, det lindrar. Man har ju normalt inte tillgång till en balja, när man är ute på semester. Ett sätt att ta ett svalkande fotbad är, att ha med sig stora tjocka fryspåsar. Trä en plastpåse på varje fot, häll i lite salubrin och kallt vatten. Jag lovar, det känns ljuvligt.
Maken var nere på hamnen i går och utförde ideellt arbete. Jag cyklade ner och utfodrade honom med kaffe och mackor.
På eftermiddagen vid femtiden såg himlen så här dramatisk ut när jag gick till Höganäs. Det ser faktiskt ut som om jag lyckades få en fågel med också, mitt i bilden. Som tur var kom det inget regn då, men i natt hörde jag att det vräkte ner en hel del.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

 
Site Meter