tisdag 4 juni 2013

Skånetrafikens Sommarkort - Sommarlov

Så här praktfullt blommar Rhododendron nu på både fram och baksidan på vår tomt. Vi som är med i Senilteatern, träffades i går och åt lunch på Galejan i Viken. Nu har vi sommarlov. Men det är inte otänkbart att vi som har köpt Skånetrafikens sommarkort, åker på en eller annan gemensam utflykt. Jag köpte mitt sommarkort på ICA i dag. För 595 kr kan jag åka hur mycket jag vill under tiden 15 juni - 15 augusti, så länge jag håller mig inom Skånes gränser. Oj, vad jag ska åka. Mina väninnor i Bjärred och Malmö ska få besök, och jag kan till exempel åka till Åhus, Ystad, Simrishamn eller Falsterbo för att bada. Förmodligen kommer jag också att besöka någon av alla Skånes marknader. Ja utflyktsmålen är många. Det kan vara skönt att slippa köra runt och söka efter en parkeringsplats (och slippa p-avgiften). Nu kan man ju också ta med sig cykeln till halva ordinarie priset. Tror att jag ska prova det någon gång. Om det blir en regnig sommar då? Ja då kan man ju bara sätta sig på ett tåg och/eller buss och bara åka runt och se sig omkring. Förra veckan hade en massa dagligvaruaffärer extrapris på olika hårfärgningsprodukter. Färgar man håret själv kan det säkert bli ett väldigt oväntat resultat. Den här veckan har man extrapris på håravfärgning. Så smart! Färga håret till oönskad färg ena veckan och avfärga det den andra. Nåja, man gör det väl bara en gång - eller?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

 
Site Meter