lördag 15 juni 2013

Vernissage i Mölle

När maken kom hem från Småland i går hade han en fästing på insidan av vänster underarm. Den hade inte hunnit börja suga blod och var mindre än ett knapphålshuvud. Jag tog den med en pincett och lade den på en bit papper. Den sprattlade med alla sina ben, men inte så länge, jag spolade ner den i toaletten. I dag har han, ja alltså maken, klippt gräsmattan och en mindre häck i trädgården. Själv cyklade jag till Mölle och gick på vernissage i Stationshuset. Sara Stenlund, 24 år, från Viken, ställde ut sina skulpturer. Hennes pojkvän Joseph Altwer, 29 år, från Half moon bay Kalifornien ställde ut tavlor i färger och material gjorde efter uråldriga metoder. Många av de här konstverken har jag sett tidigare på en utställning i Viken, men de är så bra att de tål att tittas på fler gånger. Det var en riktigt,riktigt jobbig sydvästlig vind när jag cyklade hem. I kväll har maken grillat, det är för övrigt alltid han som grillar här hemma. Plötsligt var det som om himlen öppnade sig. Regnet bara vräkte ner, det blixtrade och åskade, men tack och lov varade det inte så länge.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

 
Site Meter