onsdag 12 juni 2013

Frukost

Vilken är dygnet bästa måltid? Frukosten! Utan tvekan. Jag börjar alltid med en halv blodgrape. Oavsett vad resten sedan blir. För det mesta blir det två skivor Wasa fullkornsknäcke, och nästan alltid med med ett kokt skivat ägg, kaviar och lök på den ena skivan. På den andra ost och paprika, tomat eller gurka samt örtkrydda. I morse var jag ute i grönsakslandet och klippte blast från vitlöken. Annars brukar jag lägga rejält med rödlök på ägget och kaviaren. Mmmm, de e så gott. Till detta dricker jag en kanna grönt te, för det mesta med cirka en centimeter tjock skiva färsk ingefära, skuren i småbitar som jag lägger i tekannan. Har jag ingen tid att passa eller något annat som jag måste göra, så tar det en god stund att äta frukosten och att läsa dagens HD. Den lyxen kan man kosta på sig när man är pensionär.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

 
Site Meter