onsdag 26 juni 2013

Gungstol och cykel sålda på Blocket

Så där ja. Nu har jag sålt makens gamla cykel som har stått här och skrotat. Den åkte ut ur Reträtten (friggeboden) när den nya fick sin plats där. Sedan dess har den fått stå i carporten till ingen nytta. Jag lade ut den på blocket och inom en timma var den såld. Jag begärde och fick 500 kronor. Jag hann inte ta bort annonsen innan tre andra hörde av sig. Så att sätta in och ta bort annonsen tog mindre än två timmar. Min farmors ca 150 år gamla gungstol, har stått på undantag nu i 20 år. Det är inget fel på gungstolen, men den användes aldrig, så även den lade jag ut på blocket. Idag sålde jag den till en svensk tjej som bor i Frankrike. Hon ville möblera med något genuint gammalt från hemlandet. Hennes väninna, som bor i utkanten av Höganäs, kom och hämtade den i förmiddags. Även gungstolen sålde jag för 500 kronor. När jag hade lovat bort gungstolen, hörde fyra andra tjejer av sig och ville köpa den. Av namnen att döma så är det unga tjejer. Ja, där ser man. Mycket av det gamla blir populärt igen. Jag får nog göra en inventering i huset och se om vi har fler saker som står undanstoppat här till ingen nytta. Nu lever vi ju verkligen inte i misär, men jag tycker att det här citatet är bra. "Det är ren galenskap att leva i misär för att kunna dö rik." Juvenalis, romersk tänkare och satirdiktare, år 60-130. (!?)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

 
Site Meter