fredag 14 juni 2013

Pastorsexpeditionen, simhallen och torskfile

I förra veckan fick jag en förfrågan om jag kunde/ville sköta pastorsexpeditionen i Filborna församling till Den Gode Herdens kyrka fyra veckor i sommar. Det vill jag gärna, men jag kan jag kan inte mer än tre, så i sommar ska jag tillbringa jag tre veckor på Drottninghög i Helsingborg. Jag gjorde det förra sommaren och även ett par veckor runt jul och nyår. Det var både trevligt och lärorikt. Jag tyckte att det var roligt att handlägga både barndop, bröllop och begravningar. Begravningarna var dock långt fler än både bröllop och barndop tillsammans. I eftermiddags simmade jag tusen meter. Nej, nej, inte i havet. Jag avverkade förtio längder i badhuset. Vädret i dag har nämligen inte inbjudit till utomhusaktiviteter. Det har kommit ett och annat rejält ösregn. Nu skiner visserligen solen men det blåser en styv kuling. I kväll har vi ätit panerad torskfile, som maken dragit upp. Ja, alltså hel torsk som han fileat.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

 
Site Meter