onsdag 5 juni 2013

Studentexamen

Jag chansade och tog bilen in till Helsingborg i dag. Men trots att det var skolavslutningar och studenter som sprang ut från skolorna, var det förvånansvärt lätt att hitta en parkering. Dock vimlade det av folk överallt. Fräscht sommarklädda som kom bärande på studentplakat, blommor och presenter. På avstånd både såg och hörde jag ett utspring. Jag önskar dem verkligen en ljusnande framtid, allesamman. När jag körde hem vid halvtvåtiden, blev jag stoppad av en poliskontroll vid Pålsjöbadet. Det slår aldrig fel, så fort man sätter upp en poliskontroll på 111:an eller vid infarten till Helsingborg, så blir jag stoppad. Som vanligt blev det till att visa körkort och blåsa. Nykterhetskontroll vid den här tiden? Ja, sa poliskvinnan, det är många som startar tidigt en sån här dag. När jag körde vidare var det lång kö bakom mig av förare som också skulle kollas. Vi ska på studentuppvaktning i kväll, det är Gustaf, en av grannarna, så i morgon tar jag cykeln in till Kakboden när jag ska köpa nya frukostbullar. Nu har jag suttit i trädgården en timma. Min bleka lekamen kan behöva lite färg. Ansiktet däremot är jag rädd om, så där har jag solskyddsfaktor 50+, solglasögon och solskärm. Solen lyser och himlen är blå. Där dök upp ett och annat litet vitt moln, men de seglade snabbt förbi. Nu ska jag in i duschen innan maken kommer hem (vid sjutiden). Då ska han också in i den. Två andra grannkillar tar också studenten i dag, så nu är gatan full med parkerade bilar. Vi har hängt ut flaggorna på både fram- och baksidan. Klart vi ska flagga för dem.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

 
Site Meter