onsdag 19 juni 2013

Lars Wallin på Dunkers

Jag har jobbat två skift i dag och det har varit trevligt hela tiden. I förmiddags var jag på pastorsexpeditionen till Den Gode Herdens kyrka i Helsingborg och fräschade upp mina kunskaper från tidigare vikariat. Jag bokade in ett barndop och gjorde en annons till HD, och allt gick bra. Ah, de kändes bra. Klockan två hämtade jag en kvinna, några år yngre än jag, som jag är ledsagare åt. Vi körde in till Dunkers kulturhus och tittade på Lars Wallins fantastiska kreationer. Varje plagg är ett konsthantverk! Han måste ha fenomenalt skickliga sömmerskor. Det var mycket broderier, paljetter, Swarovskikristaller och givetvis en mängd ljuvliga sidentyger och spetsar. En av klänningarna i guld var helt översållad av påsydda stenar. Den var handsydd och vägde en hel del. Suck, det hade varit en upplevelse att bara få prova en av de här skapelserna. Tänk att få gifta sig i en av de här brudklänningarna (suck). Var och en av dem är nog värd en smärre förmögenhet. Där fanns även läckra skor som matchade klänningarna. Jaa, här fanns verkligen mycket vackert att vila ögonen på. Det gick lätt att spendera några timmar där, men jag skulle gärna se dem en gång till. Efteråt tog vi oss ner till restaurangen och tog en fika. Det var mysigt att sitta där och titta ut på båtarna i småbåtshamnen. Det var grått över Danmark, åskan mullrade på avstånd och regnet öste ner, och det var kvavt. Vi gick därifrån klockan sex när Dunkers stängde. Strax före sju lämnade jag av min väninna vid hennes dörr. Vi tyckte båda att det hade varit en mycket trevlig utflykt. Nu ska jag titta på "Det nordiska deckarundret" på TV4. En fransk dokumentär från 2011.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

 
Site Meter