tisdag 11 juni 2013

Nationaldag, fester och motion

Det var ett tag sen sist. Nåja, så många dagar var det inte, men mycket har hänt. Vi firade Gustaf, en granne, i onsdags när han tog studenten. I torsdags var det Sveriges nationaldag och jättefint väder, då klippte vi vår stora häck (vi har även kortare). Maken klippte, det blir många meter för det är ju tre sidor på en häck. Jag räfsade, sopade och la det i säckar. Phu! Visserligen var det skönt att röra på sig, men svettigt. På fredagen gratulerade vi vår kompis Lena som fyllde 60 år. Det blev grillparty i trädgården. Vi hade också en kartong choklad med oss till hennes svärmor som fyllde 90 år samma dag. Lena hade ordnat kalas för henne tidigare på dagen. I lördags döptes Valter, vår yngsta granne. Robert och Anna kom hit och vi satt i trädgården och nöt av det fina vädret. När TV började sända prinsessbröllopet gick vi in och följde vigseln. I söndags slappade vi mest. Vi tog bara en promenad nere vid hamnen och utmed sjön. I går tog jag en cykeltur till Mölle och i dag cyklade jag till Viken. Först till biblan och därefter till Vikentomater. Jag plockade ihop nästan ett kilo. Fem olika sorters röda och sju sorter av orange och gula. Det finns många fler sorter av de här små. Även de stora finns i en mängd olika storlekar, former och färger. Så länge det är tomatsässong har jag en skål med Vikentomater stående i köket. Jag äter dem i stället för smågodis.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

 
Site Meter