onsdag 29 maj 2013

Belladot "Best friends moments" - enligt reklamen. Finns på apoteket Cura och Senilteatern

Vi i Senilteatern gör en bejublad sketch om hur svårt det kan vara att få hjälp på Apoteket. I den spelar jag en äldre kvinna som har inkontinens. Hon undrar bland annat om det finns ett provrum där, så att hon kan prova sig fram till rätt storlek på det hon tänkte knipa om. Därför gjorde jag ett studiebesök på ett apotek för att se om de hjälpmedlen vi pratar om finns att köpa där. Apoteket Cura i Höganäs hade demonstration av Belladots sortiment i dag. Enligt reklamen "Best Friends moments." Ja, i brist på någon som rör sig och låter så - WOW! Så, nu finns faktiskt hela sortimentet här hemma. Varför? Det är en sak mellan mig, Ylwa och mina "skådespelar"-kompisar. Leksakerna är inte billiga men förmodligen värda varenda krona. Jag behövde aldrig ta fram plånboken. Här står Ylwa, som demonstrerade, och plockar ihop lite varor till mig. Jag hade min sportbag med badgrejor i bilen, så efter apoteksbesöket körde jag till simhallen. Jag har inte simmat på jag vet inte när. Men det var inga svårigheter att avverka tusen meter. Vi var bara tre som motionssimmade, skönt när det inte är någon trängsel. Efteråt satte jag mig i bubbelpoolen och lät den starkaste strålen massera ryggslutet. Ahh! Det är skönt. Nu har jag sköljt upp baddräkten och skrubbvantarna. Här hänger de tillsammans med min osexiga badmössa. Såg på Rapport att det varit plus 27,1 grader i Överkalix i dag. Det var 18 grader när jag körde hem vid femtiden. Men nu lär värmen vara på gång.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

 
Site Meter