tisdag 21 maj 2013

Pingstafton med teater och kalas

Oj, det har varit mycket nu! I fredags, på Norges nationaldag den 17 maj, hade vi i Senilteatern, generalrepetition på vår "Cabaret Livslinjen" på Lillan. Vi hade förmånen att få var med på "Amatörteater festival 2013" på Helsingborgs Stadsteater 18-19 maj arrangerat av "HSF - Helsingborgs scenkonst forum". På gångvägen framför teatern såg jag en gammal dam som gick och lade något på trädstubbarna som finns där. Jag blev nyfiken och gick dit och tittade. Det var brödsmulor. Minuten efter dök en stor och fet råtta upp och åt upp dem. Helt orädd, trots att jag stod precis bredvid och lutade mig fram över den. Men de är förstås vana. På lördagen som var Pingstafton, var det rekordvärme, på TV´n kunde man välja att titta på antingen hockey-VM eller Melodifestivalen från Malmö. Trots detta var lokalen på Lillan fylld till en tredjedel av en betalande publik som ville titta på oss! Otroligt! Vi började vårt framträdande halv sju, efter Stumpenensamblen. Halv åtta stod jag åter utanför teatern i mina scenkläder. Sprang (nåja) till bilen och körde hem i en fart som skulle ha hedrat en biltjuv. Hemma bytte jag kläder, drog en borste genom håret, gränslade cykeln och var hos Anna och Robert på Östra Lerberget fem över åtta. Jag vet, det gick lite väl fort ett tag. Anna firade sin födelsedag. De bjöd på en fantastiskt god byffé som de hämtat från Saluhallen. Det blev en mycket trevlig kväll med den närmaste familjen (15 personer). Det blev en skön promenad hem i den ljumma natten. Jag släckte strax efter två. I dag har vi i Senilteatern uppträtt på Café Brorsbacke i Höganäs. Alla som ville komma in och titta på oss fick tyvärr inte plats. Det var verkligen tråkigt, men man kunde inte ta in mer än sjuttio personer. Mia, Annas kusin och överraskningsgäst till kalaset, kom till oss i fredags eftermiddag. Först satt vi i trädgården och njöt, på kvällen festade vi på torsk i foliepaket och nypotatis. I dag låg det ett paket i brevlådan från Mia. Jamen, inte hade hon behövt...... men jag blev jätteglad för hälsningen och den goda chokladen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

 
Site Meter