söndag 26 maj 2013

Mors dag

Den här vackra blomman, en ranka som jag har glömt namnet på, fick jag av min älskade son i förmiddags. Den har fullt med knoppar och jag ska vårda den ömt så att de slår ut. Maken har cyklat bort till honom nu. De tittar på Monacos GP, äter tysk rökt skinka med lite tillbehör, bland annat bier. Det kom en rejäl regnskur för en stund sedan, men nu är det uppehåll och jag har varit ute i trädgården och plockat en bukett liljekonvaljer till min kära lilla mamma. Tyvärr kan jag inte lämna över dem till henne. Hon blev en ängel år 2000. Men jag vet att hon vakar över mig. Hur jag vet det? Sånt känner man. Var rädd om era mammor så länge ni har dom. Ibland känner jag behov av att få prata med henne, men det går ju inte. Jag har hört av flera andra, både kvinnor och män, som också har änglamammor, att de också känner likadant som jag. Nej, nu ska jag cykla över till Robban och Anna, hoppas att de har sparat lite godsaker till mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

 
Site Meter