måndag 6 maj 2013

Årets hittills varmaste dag

Hörde just nu på rapport att det i dag har varit årets hittills varmaste dag. Enligt vår yttertermometer har det varit 22,4 grader. I förmiddags körde jag in till Helsingborg för att uträtta några ärenden. Skulle även köpt nya gummistroppar att sätta på mina vandringsstavar, men glömde ta stavarna med mig, så det blev inget köp. Det finns minst två storlekar att välja mellan, så det köpet får vänta. Efteråt körde jag till Sundsgården och träffat mina kompisar (skådespelarkollegorna) i Senilteatern. Det blev som vanligt en hel del skratt. Halv sex tog jag fram min cykel och trampade till Margreteberg och vände. Det var ju kanonfint väder. När jag stannade längs vägen för att dricka mitt medhavda vatten, kom den här ungkatten fram. Den strök sig mot benen och var väldigt kelen. Han, eller hon, tyckte att det var jättemysigt att bli klappad och kliad.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

 
Site Meter