tisdag 14 maj 2013

Blommande körsbärsträd

Äntligen! Nu blommar vårt stora körsbärsträd, det gör även Spirean. Nu har det ju kommit några rejäla regnskurar och från och med i morgon ska det bli sol och 20 grader varmt, så då kommer nog de här träden att stå i full blom. Min medverkan i "Ring så spelar vi" har genererat i ytterligare inbokningar av Senilteatern. Vår senaste bokning (hittills) är den 12 december. Då blir vi även bjudna på julbord. Så himla kul! Nu nå´t helt annat. I förra veckan lästa jag i HD, att en armlös konstnär från Kazakstan som föddes utan armar, skulle åka till Storbritannien på en konferens. Men, han fick avslag på sin visumansökan. Anledningen var att han inte lämnade tillräckligt bra fingeravtryck! "Men jag kan ju inte lämna några" säger konstnären. Han noterar också att hans handikapp framgår mycket väl av fotografierna som togs på ambassaden i Almaty. Jamen herregud! Nog skulle man väl kunnat lösa det "problemet" på annat sätt, om man ville. Fy skäms på er, ni som stoppade honom. I kväll ska jag titta på Svt1 hela kvällen. Det börjar kl 20.00 med "Live: Studio Eurovision". Kl 21.00 börjar "Eurovision song contest 2013: semifinal 1". Det pågår till kl 23.00. Undrar om jag kan hålla mig vaken. Njut av livet nu, ingen slipper ändå ifrån det levande.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

 
Site Meter