torsdag 16 maj 2013

Grodor, flugor och myror vill man inte klappa

Lika glad som jag blir när jag ser vårens första fluga inomhus, för då är ju sommaren i antågande. Lika irriterad blir jag nu när en fluga surrar runt inomhus, speciellt i köket eller sängkammaren. I går upptäckte jag några myror i tvättrummet vid tröskeln till dörren ut mot trädgården. Tack och lov hade jag en myrdosa att sätta ut. I dag har jag inte sett till en enda myra, så nu det verkar det problemet vara löst (tillfälligt). I går damsög jag hela huset riktigt noga och våttorkade bland annat fönsterkarmarna. Halv sex tog jag en cykeltur in till biblan i Höganäs. Då hade vinden mojnat något. När jag kom hem ställde jag mig i duschen och tvättade håret. Under pollensässongen duschar jag varje kväll för att få bort eventuell pollen. Jodå, jag har allergimedicin, både ögondroppar, nässpray och allergitabletter, så tack och lov kan jag vara ute och njuta av grönskan. I förmiddags våttorkade jag alla golven. Sedan satte jag mig i trädgården och läste den tyska tidningen "Frau im spiegel". Nåja, det var långt ifrån allt jag förstod men faktiskt en hel del. Man får ju läsa lite mellan raderna och titta på fotona så klarnar det. Sent i eftermiddags cyklade jag in Höganäs där Lidel öppnat en ny affär idag. De bjöd på tyska korvar och potatissallad. Jag köpte korv, kyckling och bananer. Allt till extrapris förstås. På hemvägen stannade jag och fotade den här grodan/paddan som satt mitt på cykelbanan. Den så torr och trött ut. Det skulle aldrig falla mig in att kyssa den. Tänk om den blev en prins och han var lika torr och trött som grodan/paddan. Nää blää! När jag kom hem tog jag ett foto till av våra vackra träd. I fronten körsbärsträden och bakom spirean och i bakgrunden äppelträdet. Under den kupade jorden till vänster i bild finns nypotatis. I kväll tittar jag på semifinal 2 av Eurovision song contest.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

 
Site Meter