onsdag 1 maj 2013

Första maj, julkonsert och mer London

I går den siste april, ja alltså Valborgsmässoafton, tände man inte bålet nere på stranden i Gamla Lerberget. En stark västanvind omöjliggjorde det. Eftersom campingen ligger precis ovanför kunde man inte riskera att gnistor skulle kunna fara dit upp. I dag har det varit både soligt och 15,5 plussgrader. Fint väder om man ville ut och gå i demonstrationståg. Våren kom tidigare till London än här hemma. När vi kom dit den 22 april var träden redan utslagna och Magnolian var på vissa ställen redan utblommad, liksom påskliljorna. I en park i centrala London promenerade vi runt och njöt av grönskan och titta på en av parkens två pelikaner som just då behagade visa sig. Nåja, nu är våren på god väg här också. Fast jag hörde på radion i morse att man fortfarande har mycket snö och att isarna fortfarande ligger i norra Sverige. I måndags, den 27 april, såg jag en annons i HD att man börjat sälja biljetter till Christer Sjögrens Julkonsert den 30 november. Vem katten vill tänka på julen nu?! På en promenad i London tittade Vendela, Ann-Kristin och jag in i en affär med lite speciella möbler och heminredning. Den här förgyllda lampan fångade mitt intresse. Visserligen kostade den 10.000 pund (1 pund = ca 11 skr) men man fick ju mycket lull-lull för pengarna. Men var skulle jag ha den? Inomhus? Icke att tänka på. Fast tänk er två. En på var sida om ytterdörren. Det hade säkert varit Lerbergets originellaste men även fulaste ytterbelysning.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

 
Site Meter