tisdag 18 september 2012

Spabehandling - budgetvariant

Man kan gott unna sig ett Spa-behandling då och då. Gärna varje vecka om man som jag kör med en budgetvariant. Jag är ju pensionär. Det var simhallen jag besökte i eftermiddags. Inträdet kostar 25 kr för seniorer, köper man ett 10-kort kostar det bara 20 kr per gång. Först simmade jag 1.000 m i den nya bassängen. Vi var två i bassängen, jag och en kille som hade en mycket säregen simstil. Benen som hängde nästan lodrätt ner i vattnet, fladdrade lite planlöst hit och dit medan han höll huvud och en bit av axlarna över vattnet samtidigt som han jobbade som tusan med armarna. Vi låg i lika länge, så han var verkligen ihärdig. Efter simturen klev jag ner i den nästan heta bubbelpoolen. Den fick jag ha för mig själv så där låg jag länge. Det var skönt att låta de hårda strålarna massera ryggen och benen. Sedan var det dags för bastun. Där inne var det bara jag och en annan tjej, så vi kunde sträcka ut oss på varsin lave. Duschrummet hade jag för mig själv. Jag skrubbade och knåda mig med en hård massageborste, härligt. Tvättade håret och avslutade tvagningen med en sval dusch. till slut smorde jag in mig från topp till tå och fönade håret. När jag kom ut i bilen drack jag en flaska mineralvatten. I kväll har jag ätit en kycklingsallad (den fixade jag i förmiddags) och nykokt Fusilli vit fiberpasta. Gott. Om jag inte somnat före tio ska jag titta på Breaking news med Filip och Fredrik.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

 
Site Meter