lördag 15 september 2012

Salong Sigge

Läs gärna vad jag skrev i går. Detta med anledning av vad jag läste i dagens HD. "Att konserverad mat kan innehålla det hormonstörande ämnet bisfenol A är numera allmänt känt. Men hur skiljer sig halterna åt mellan några av våra vanligaste konserver? Testfaktas analys ger svaren. Testet visar att kokosmjölk har HÖG FETTHALT och klart HÖGST BISFENOL A." Usch och fy. Att dricka ett glas ljummen kokosmjölk som fördrink till en god måltid framstår nu som ännu mer osmakligt. Helt ovetenskapligt kan jag ju säga att ett glas whiskey är att föredra om man tänker på hälsan. Den är njutbar när den dricks, och så är den bra för välbefinnandet - i lagom dos. En annan fördel med whiskey är att den inte innehåller bisfenol A.
Min käre son ringde och undrade om "Salong Sigge" hade öppet idag. Jodå, det gick bra att komma. Jag tog fram den färgfläckade frisörpallen, en handduk, trimmern och en kam. Trimmern ställd jag som vanligt in på tre millimeter. Sedan är det bara att köra över hela huvudet och därefter göra raka snygga kanter. Kammen använder jag när jag klipper hans buskiga ögonbryn. Ack, om jag ändå hade sådana ögonbryn. Trimmern har Robert (min son) köpt. Den har betalt sig många gånger om. Jag klipper regelbundet både maken och sonen. De har samma frisyr, fast maken har numera mest bena.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

 
Site Meter