lördag 8 september 2012

Antikrundan

Den här veckan har jag jobbat som ledsagare två dagar. Jag har också varit orolig för en kär anhörig som hamnade på lasarettet några dagar, men som jag nu kan besöka i hemmet. Men jag har haft roligt också. Jag besökte Antikrundan som var i Eslöv den här veckan. Det var en upplevelse! När jag kom dit såg det ut att vara minst sex långa köer, men ack så fel jag hade. Det var en enda lååång kö som ringlade sig upp och ner som en jättelik orm. Tänk så mycket folk har samlat på sig och som dom har hemma i sina gömmor. Trasiga gamla stolar, lampor, statyer en mängd tavlor och mycket mycket mer. Solen visad sig emellanåt och det blåste ganska rejält, men stämningen bland de köande var god, riktigt uppsluppen. Vad vet man, här stod kanske någon med en sak för en förmögenhet.
Jag hade ett mycket trevligt par bakom mig. Hon heter Aase, det är hon som tagit kortet, hennes man syns strax bakom till höger. Aase gör smycken, titta gärna in på smyckes.bloggplatsen. Vi småpratade hela tiden så de två timmarna det tog innan vi kom in i huset gick fort. Genast när jag kom och ställde mig i kön, kom Knut Knutsson med kameraman fram och intervjuade mig. Han frågade vad jag hade med mig och uppmanade mig att plocka upp och visa det för honom. När han såg vad jag hade fick jag ett grönt inplastat kort att visa upp vid ingången. Där visades jag in i ett speciellt rum och fick prata med Bo Knutsson. Han blev uppriktigt imponerad och ville ha mina saker filmade. Jag uppmanades att infinna mig i sminket kl 16.00 (där fick jag ta över stolen efter Anne Lundberg). Kl 16.30 började filmningen. Innan vi gick upp på podiet där vi skulle filmas, plockade Bo Knutsson fram en Wiewenbrosch som han hade i fickan och satte fast den på kavajslaget. Pernilla Månsson-Colt är en jättetrevlig tjej som arrangerade sakerna som skulle visas. Hon har själv ett trädgårdsprogram i TV som sänds från Malmö. Bo och jag hade en mycket trevlig pratstund både framför och inte minst bakom kameran. Det ska bli spännande att se om dom kommer att sända inslaget med mig. Hur som helst så hade jag en trevlig dag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

 
Site Meter