måndag 3 september 2012

Fel - falskt?

Maken berättade en om tragisk händelse som hände en idrottsman. Han kollapsade och segnade segnade ner död mitt under en fotbollsmatch. Sjukvårdspersonal som fanns på plats försökte (förgäves) att omgående återuppliva honom. När maken berättade den här sorgliga händelsen sa han felaktigt att man försökte liva upp honom. Ack om det ändå hade hjälpt.
När jag handlade i dag såg jag den här skylten vid frysdisken. Den är ju helt klart att den står fel. Jag påpekade det för ett manligt biträde som var helt oförstående, han begrep inte ens att det var roligt (!?) utan såg helt nollställd ut i ansiktet. Bara det var lite kul. Synd att jag inte kunde fotografera den minen. Glöm det sa jag åt honom. Jag upplevde det som meningslöst att försöka förklara. Falsk anka finns ju, men den är gjord på griskött. Kan det vara falsk marknadsföring.....? Och, eftersom det inte står i tidningen kan det ju inte vara en tidningsanka. A, de var så klar bara en bortglömd prislapp, kanske av han som såg ut som en fågelholk i ansiktet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

 
Site Meter