måndag 17 september 2012

3vli da

Både i går och i dag har det varit kanonfint väder. I går (Söndag) körde maken och jag till Jonstorp och gick längs med havet, nästan ända bort till Skäret innan vi vände och gick tillbaka till Jonstorp. Det var där utanför en villa jag såg den här 3vlia skylten.
När jag kom hem var jag genomsvettig så det var bara att kliva in i duschen och tvätta håret. Klockan fem träffades jag och några andra funktionärer, samt Cia, som är verksamhetschef på Friskis & Svettis Höganäs, hos en annan kvinnlig funktionär som bor i en underbar gammal gård med halmtak mit i Gamla Viken. Vi blev bjudna på en god köttfärspaj, sallad, gott bröd och ost innan vi började vårt sammanträde. Jag var hemma halv nio. I förmiddags tog jag mina stavar och gick in till Höganäs. Det var soligt, västlig vind och behagliga arton grader. Härligt! Vid lunchtid körde jag till Sundsgårdens Folkhögskola. Där träffade jag kompisarna på Senilteatern. Det var kul att träffa dem igen efter sommarlovet. Vi repeterade cabaré Livslinjen. Senare i höst ska vi turnera med den och besöka fem olika träffpunkter i Helsingborg, för att förhopningsvis glädja de som bor på de olika äldreboenden. Citatet: "Varför skulle vi bekymra oss för döden? Livet har ju så många viktiga uppgifter som måste lösas först." Konfucius, kinesisk filosof 551-479 f Kr

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

 
Site Meter