onsdag 12 september 2012

Peter Wigert generalsekreteraren för Friskis & Svettis

Jag hade tänkt cykla till mitt pass i receptionen på "Friskis" idag. Men, precis när jag skulle ta ut cykeln kom det en regnskur. Jag tog bilen i stället. Det blev en lugn dag på "jobbet". Strax efter lunch ringde Peter Wigert, Friskis & Svettis nytillträdde generalsekreterare. Han hade besökt Lund och ville gärna titta in på F&S Höganäs och hälsa på Cia, samt bad att få en kopp kaffe innan han fortsatte norrut. Cia (verksamhetschef på F&S Höganäs) hade semester i dag. Jag ringde henne och talade om att Peter var i antågande. Hon var ute i naturen och vallade Smilla (som är en ljuvlig hund), men hon kom så fort hon kunde. Pernilla satte på en kanna kaffe. Jag dukade fram muggar och Degestivekex. När Peter (som visade sig vara en jättetrevlig kille) kom guidade jag honom runt i "våra" lokaler. Vi hann inte mer än in i gymmet förrän Cia dök upp. Jag har för det mesta kameran med mig, så även i dag. Jag bad Cia och Peter att ställa upp för ett foto. De var inte nödbedda. Så här blev det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

 
Site Meter