torsdag 20 september 2012

Den Enfaldige Mördaren. "Friskis" eller tandläkaren?

I förmiddags jobbade jag några timmar i receptionen på Friskis & Svettis Höganäs. En man ringde, presenterade sig och sa, jag vill avboka tiden i morgon. Javisst, det går bra sa jag. Vilket pass gäller det? Pass? sa han och lät väldigt frågande. Jamen kära nån, har han glömt vilket pass han bokat in sig på tänkte jag. Om du talar om vilket medlemsnummer du har så kan jag kolla det på datorn. Medlemsnummer? sa han och lät ännu mer förvirrad. Då förstod jag att något inte stämde. Du kanske har slagit fel telefonnummer sa jag. Vem skulle du ringa till? Min tandläkare, han ska operera in ett implantat i morgon, men jag känner mig inte riktigt kry. Oj då sa jag, då är det nog bäst att du ringer honom på en gång. Han var tyst i luren så jag fortsatte. När du är kry igen är du välkommen till oss på Friskis & Svettis. Vi ska ta hand om dej, här finns säkert något motionspass som passar dig också. Seniorpass tänkte jag, men sa det inte högt. Vad vet man?
I kväll har jag varit på Helsingborgs Stadsteater och sett "Den Enfaldige Mördaren". Åh! Så bra den var, vilka fenomenala skådespelarprestationer. Kulisser och rekvisita var sparsmakade men visade väldigt tydligt i vilket rum man befann sig i, både inne och ute, i både dåtid och nutid, mycket talande. Storyn är riktigt sorglig och otrevlig. Den griper verkligen tag i en. Stämningen i salongen var sådan att man kunde ta på den. När jag hämtade min jacka hörde jag en kvinna som sa att, jag måste hem och läsa något roligt, annars kan jag inte somna. Ja jag kände mig också omtumlad när jag gick ut. Föreställningen började kl sju och slutade fem i tio, paus efter ca en och en halv timma. Tiden bara flög iväg. Den spelas till och med den 3 november. Har ni möjlighet så GÅ OCH SE DEN.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

 
Site Meter