tisdag 11 september 2012

Ledsagare och färdtjänstchaufför

Nu har jag tillbringat nästan två dagar på Helsingborgs lasarett. (Phu!) I dag var jag hemma halv sex. Nej, nej jag är inte sjuk (så vitt jag vet) eller skadad. Jag har bara agerat som ledsagare och färdtjänst (sjuktransport). Om nära och kära behöver min hjälp, ställer jag självklart upp. Jag vet att de skulle göra detsamma för mig. I ett väntrum såg jag, bland sönderbläddrade tidningar, ett höstnummer av Femina. När jag bläddrade i den upptäckte jag att den var lite ålderstigen. Närmare bestämt från 2009. Nåja, reportagen var läsvärda. På tal om gamla tidningar så hittade jag här hemma en HD från den 28 augusti 2012 som gömt sig under några månadstidningar (damtidningar). I den såg jag pallar i olika utföranden. Jag fäste mig speciellt vid två. Den ena, pallen "Camping" är en klassisk modell utförd i bokträ och med flätad lädersits. Blond och vacker. Design: Jesper K Thomsen, gjord för Norman Copenhagen. Pris: 18.749 kronor. (!) Den andra är en kul knapp. Sitsen ser ut som en stor knapp med fyra hål i. Den illgröna plåtpallen är liten och läcker, en perfekt extramöbel. Finns på Åhlens. Pris: 69 kronor. Vilken pall man väljer, om man nu behöver en, är ju en smaksak - och inte minst beroende på hur tjock plånbok man har.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

 
Site Meter