tisdag 7 augusti 2012

Sommarjobb på Filborna församling

Det här har varit min arbetsplats nu i fem veckor. Vart tog den tiden vägen? Jag har haft sommarjobb på pastorsexpeditionen i Filborna församling, den och den Gode Herdens kyrka ligger på Drottninghög. Jag har trivts jättebra. För att klara av mina arbetsuppgifter har jag haft god hjälp av, först och främst Helena som jag vikrierat för och som jag kunnat ringa om det tjorvade sig. Men även Ulf, Niklas, Erika, Annika och Marianne har jag kunnat vända mig till, liksom den vikarierande prästen Sven-Erik. Sist men inte minst trygga och trevliga Eva Emanuelsson, en pärla i Gustav Adolfs församling. Stort tack. Behöver man mina tjänster igen i Filborna församling ska jag med glädje ställa upp. Maken och jag ska snart köra ner i Europa. Samma dag flyttar Lilly och Leif in. Det känns tryggt. I dag har vi, inte helt oväntat, ätit fisk igen. Citatet: Lär av gårdagen, lev för dagen, hoppas för morgondagen. Men viktigast - sluta aldrig fråga. Albert einstein

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

 
Site Meter