fredag 24 augusti 2012

Den 21 augusti på kvällen

Innan vi gick ut på kvällen kom Robert och Anna upp till oss på vår balkong. De bjöd på ost och GT samt gav Janne en cd om Österrike och en Österrikisk almanacka för 2013. Då blev Janne rörd. Personalen på restaurang Berger hade fått nys om att Janne fyllde år dagen därpå. Jag lovar, inte av mig.
Herr Berger bjöd på snaps och en servitris som lärt sig den svenska nationalsången i skolan till damernas fotbolls VM, kom fram till bordet och sjöng den klingande rent. Damen till höger i lång kjol är fru Berger. Både Jag, Anna, Robert och Janne sjöng med. Janne blev som vanligt rörd igen. Servitrisen gav mig i uppgift att lära mig den Österrikiska nationalsången till nästa år. Ja, ja, vi får väl se hur de blir med de.
På kvällen när vi kom hem möttes vi av vår husfru Marie Therese och hennes 5 månaders ljuvliga Golden valp Emma. När Janne och Emma träffades uppstod genast en kärleksfull ömsesidig kontakt. Emma blev så glad varje gång hon träffade Janne att hon kissade en liten skvätt på golvet. Janne tog ett kort på från vänster, Anna, Marie Therese och mej.
Morgonen efter, det vill säga den 22 augusti som är Jannes födelsedag, hade Marie Therese dukat med pappersmugg och papperstallrik till Janne med texten happy birth day samt hattar till oss allihop, även de med texten happy birth day. Hon gav även Janne en bok om Österrike. Blev han rörd igen? Ja! Jag vet inte hur många år vi har besökt "Landhaus Angelika" nu, men vi försöker att köra dit minst en vecka varje sommar. Det har hög standard, ligger centralt till för våra utflykter, samt inte minst, Marie Therese, vår unga husfru och ägare. Hon är både duktig och trevlig, därför har hon många gäster som ständigt återkommer. Hon har en speciell plats i våra hjärtan. Gå gärna in och titta på www.manzl.com/landhaus-angelika, e-mail:landhaus-angelika@manzl.com I Westendorf finns många bra restauranger, återkommande utom- och inomhuskonserter, man kan utöva skärmflygning, vilket många gör, besöka badanläggningen och mycket mer. Nej, jag får inga extrafavörer för att jag talar mig varm för Westerdorf. Jag vill bara unna andra att uppleva denna lilla pärla i Österrike.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

 
Site Meter