måndag 1 augusti 2011

Höst i affärerna här hemma och julpynt i London

Ur led är tiden.
Hörde på radion i morse, att två stora varuhus i London redan plockat fram julpynt och även julpyntat varuhusen. Allt för att locka köpsugna turister. Ah, jag blir så trött!
De varuhusen hade jag gått långa omvägar om, bara för att slippa se eländet.
När julen närmar sig har jag för länge sedan tröttnat på allt vad julpynt heter.
I dag har jag hälsat på min väninna Ewa i Bjärred. På hemvägen körde jag inom Väla. Jag hade ett ärende till Inter Sport.
När jag ändå var där så kikade jag in i några andra affärer också, närmare bestämt H&M, Lindex och Kapp Ahl. I den senare affären såg det ut att vara full höst med riktigt murriga färger. Här hängde bland annat rutiga och enfärgade yllejackor i brunt, grått och svart. Det fanns mycket blommiga blusar i de klatschiga färgerna mörkbrunt, mörkgrönt, mörkt rödlila, grått och svart. Ibland alla färgerna på samma gång och i modeller som ser ut som mammakläder.
Det blir för mycket, både färgerna och mönstren och modellerna.
En sak är ju säker, jag tänker inte förnya höstgarderoben förrän sommaren är slut, och då ska jag definitivt inte ha något blommigt och inte en massa murriga färger.
Blandar man så många mörka färger ser det bara skitigt ut.
Tänk att det redan är den förste augusti idag och visst märks det att det blivit mörkare på kvällarna, men ännu återstår många härliga dopp i havet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

 
Site Meter