fredag 12 augusti 2011

Torsk i foliepaket


Vi har precis ätit middag. I kväll blev det torsk i foliepaket. Maken är en flitig fritidsfiskare så vi har gott om fisk i frysen.

I dag tog jag fram 610 gram tjocka fileer (torskrygg). Klickade smör på ugnsfolie, lade på fisken och på den dill från trädgården, skivade vikentomater och närodlad purjolök, enligt en skylt i affären.
Men, inte nog med det, jag har grävt upp potatisen i vårt eget grönsaksland. Kan det bli bättre?

Till detta drack maken en Pilsner Urguell och en snaps Jubileums Akvavit. Jag som tar 5 starka penicillintabletter varje dag, drack en alkoholfri Carlsberg. Den är riktigt god.
Nu tittar jag på Mitt Afrika. Den sanna historien om Karin Blixen med Meryl Streep och Robert Redford. Jag har sett den innan, men den tål att tittas på igen.

Maken sitter med en rom och cola och jag njuter en mugg grönt te som smaksatts med jordgubbar och fläderblommor. Teet fick jag i dag av min son och svärdotter.
Nu ska jag ägna hela min uppmärksamhet åt filmen.

"Underskatta aldrig en man som överskattar sig själv."
Franklin D. Roosevelt

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

 
Site Meter