torsdag 11 augusti 2011

Se&Hör nr 33 Ardy Stryver och jag


I dag kom den ut, tidningen Se&Hör nr 33. Där hittar ni ovanstående foto.
Originalet, som är större och kanonbra samt historien bakom, finns på min blogg, titta gärna in på söndagen den 31 juli.
Fotot blev inte så pjåkigt om jag får säga det själv.

I söndags när jag satt och väntade på min medicin på Lasarettsapoteket, kom det in en rund liten nunna och satte sig bredvid mig. Hon bar en lång blå klänning och nunnedok med en vit hätta under. Hon kom nog också direkt från doktorn.

Sitt recept höll hon fullt synligt ca en meter från mina ögon. Jag kunde utan besvär läsa (ok jag var nyfiken) både hennes namn, adress och födelsenummer, samt vilken medicin hon skulle ha.
Damen var född 1930, alltså 81 år.
Medicinen hon blivit ordinerad var Stesolid som hon skulle ta 3 gånger om dan. Receptet var på 200 st med 5 uttag (= 1.000 st). Det låter mycket. Kan jag verkligen ha läst rätt?
Jag googlade Stesolid och såg att det är ångestdämpande. Stackars lilla nunnan.

"Håll inte tillbaka dig själv. Du är allt du har."
Janis Joplin
amerikansk sångerska 1943 - 1970)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

 
Site Meter