onsdag 3 augusti 2011

Ljuvliga bad och charmige Montalbano


Här hänger min baddräkt och droppar efter gårdagens sista dopp, som jag tog strax efter klockan sju.
Barbro och Rune som klev ner strax efter mej tyckte att vattnet var "fisljummet".
Men simmade man bara ut en liten bit så blev det svalare. Hur som helst, skönt var det.
Det var en alldeles underbar kväll. Varm och vindstilla. Jag nändes nästan inte gå in.

Klockan var närmare åtta innan jag hoppade i ikväll. Det var nog lika varmt som igår men lite blåsigt. Många andra var också badsugna. Det var trångt på bryggan och mycket folk i vattnet. Ja det gäller att passa på, Svalare väder lär vara på gång.

I går kväll tittade jag på "Kommissarie Montalbano". Jag älskar den här Italienska kriminalserien med den livsnjutande kommissarien som kör omkring i en gammal Fiat.

På polisstationen finns en, inte helt ung, korrekt och blödig polis som är helt underbar.

I kväll tittar jag på Wallander, "The fifth woman", som är ett brittiskt kriminaldrama.
Hoppas att jag inte somnar före slutet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

 
Site Meter