tisdag 16 augusti 2011

Tröste-kryapådig-rosor


Den här underbara tröste-kryapådig-buketten fick jag i måndags av mina goda vänner Lena och Lars. I dag åtta dagar senare står de, efter min kärleksfulla omsorg, fortfarande i full blom.

Jag har varit så rastlös idag. Gynekologen ska ringa mig i morgon och det är så jobbigt att gå och vänta på vad han har att säga.
Jag har ju självfallet målat fan på väggen, men jag hoppas att kunna plocka väck honom i morgon eftermiddag.

För att skingra tankarna satte jag mig i bilen för att köra in till Helsingborg, men först stannade jag till hos Christina Swärd nere vid havet, lämnade en tidning som jag hade lånat och pratade bort en stund med henne och hennes man Christer.

När jag var på hemväg från Helsingborg körde jag inom Viken och stannade till vid blomsteraffären. Floristen, en ung tjej, höll precis upp en vacker rosenbukett som hon bundit. Kvinnan som skulle ha den var lika förtjust som jag över resultatet.

Jag sa att jag bara ville komma in och tala om att de rosorna som jag fått för åtta dagar sedan fortfarande står fina. Både floristen och kunden blev glada för att jag talade om det. Det tyder ju på att det var bra kvalitet på rosorna.

I kväll ska jag titta på "Allsång på Skansen". Eftersom det är sista gången för den här sommaren så är det ett stjärnspäckat gäng som artister Måns Zelmerlöw har bjudit in. Vi ska bland annat få njuta av Nanne Grönwall, Loa Falkman, Björn Skifs, Peter Jöback och Sveriges radios symfoniorkester.
Därefter kvällens höjdpunkt "Kommisarie Montalbano".

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

 
Site Meter