måndag 15 augusti 2011

Åsksmäll, provtagning och blommande vitlök


Halv ett i natt, precis när jag hade somnat, vaknade jag av en jäkla smäll. Hade jag inte redan legat ner så hade jag nog, som gammal bilkårist duckat i tron att huset blivit beskjutet. Maken flög upp ur sängen , nästan innan smällen hade ebbat ut. Det kändes som om hela huset vibrerade. Vad var det?!
Ja inte blev Gamla Lerberget invaderat av tungt artilleri det, var "bara" en kraftig åsksmäll. Efter den kom en till, men betydligt mindre. Därefter kom regnet. Puh, det var inte lätt att somna om.

I dag körde jag in till lasarettet i Helsingborg och tog (blev tappad på två rör blod från armen) prover på begäran av både gyn.- och kir.doktorn. På onsdag har jag telefontid med gynekologen.

Nu blommar vitlöken. Här har jag klippt bort en av blommorna.
Till den grillade majskycklingklubban (med ryggben), pastan och salladen, passar det bra med de milda gröna vitlöksbladen.

"Man skulle nog kunna bli botad från sina fel - om man inte trivdes med dem."
Drottning Kristina

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

 
Site Meter