onsdag 10 augusti 2011

Buksmärtor


Nu har jag haft buksmärtor i drygt en vecka. I lördags, efter en sen frukost, körde jag in till Lasarettet och åkte upp till gyn.akuten. En barnmorska tog genast hand om mig och tog prover. Undertrycket var 109 men borde ligga runt 70 och tempen lite över 38. Inte konstigt att jag kände mig risig.
Gynekologen undersökte och hittade inget fel. Han gav mig en remiss till kir.akuten. Där var det kaos. Eskilscupen pågick i Helsingborg. Många av de unga fotbollsspelarna, både svenska och utländska, hamnade på grund av sina skador på kir.akuten. Personalen gick på knäna, men gjorde verkligen så gott de kunde.
Jag hade tid till en CT-röntgen (skiktröntgen) halv tio. Kommer man in med buksmärtor får man vare sig äta eller dricka. Jag hade inte ätit något sedan frukosten och bara druckit en flaska vatten. Klockan åtta fick jag in 1,5 liter kontrast. Sköterskan talade om att jag måste dricka alltihop. Som om det skulle vara något problem. Jag var jättetörstig och drack det mesta på mindre än en timma. De hade aldrig sett någon dricka kontrast med välbehag. Men jag hade gjort fel. Kontrasten skulle drickas i jämn takt under en och en halv timma. Skvätten som var kvar fick spädas ut med mer vatten.

Man ville behålla mig för observation, men det var ok att jag körde hem och kom tillbaka på förmiddagen nästa dag. När jag kom hem halv tolv åt jag en macka och drack te, gick till sängs och läste till klockan ett. Vaknade igen halv fem.
På söndagen var jag först på kir.akuten, skickades sedan till gyn.akuten och därefter åter till kir.doktorn. Han skrev ut två olika sorters antibiotika för någonstans har jag en infektion. Men var? Det var sen eftermiddag innan jag kom hem.

Fotot som jag tog idag på det mörka, upprörda havet och den mulna himlen, illustrerar rätt bra hur jag känner mig just nu.

Det sägs att framgång ger vänner och motgång prövar dem.
Jag har blivit varse att jag har goda vänner.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

 
Site Meter