fredag 1 april 2011

Björn jobbar som arborerare - och sista dagen för kakelmannen (?)

I morse halv nio kom Björn, en kille som tidigare var vår granne längre ner i gatan. Han skulle klippa och tukta tre stora rönnar som vi har i trädgården. De behövde både tas ner en meter och gallras i kronorna. Efter tre timmar var han klar, vilken skillnad. Under tiden tvättade jag väggarna i duschrummet samt dammsög och tvättade golvet. Bara att få bort all fogmassa från golvbrunnen tog en jobbig halvtimma. Phu! När Björn var klar körde jag till Mölle Fiskrökeri och köpte räkor. Det var vad jag orkade med att servera ikväll. Körde också in på den nyöppnade Plantagen och köpte 14 rosor för 50 kronor, samt åt en stor bit prinsesstårta som de bjöd på dagen till ära. Klockan ett kom kakelmannen och mjukfogade, det tog ca en timma. Mellan klockan ett och tre hade jag ett styvt jobb med att städa bort en massa damm som kakelmannen lämnade efter sig. Det var mycket som åkte in i dammsugaren. Därefter torkade jag golven. Fick byta vatten tre gånger, ändå ser jag att det inte blivit riktigt rent. Alla möbler inklusive skinsofforna fick jag våttorka. Det har jag för övrigt gjort minst en gång i veckan så länge han har varit här. Jag hade dörrarna öppna ut mot trädgården och även fönstren på andra våningen. Nu luktar här inte byggdamm. När städningen var klar gick jag ut i trädgården och samlade allt det som Björn klippt ner, till en stor hög. Det var skön att jobba ute i friska luften, dessutom sken solen. Nu känns det att jag har tagit i, jag har ont i ryggen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

 
Site Meter