måndag 18 april 2011

Tsunamin på Påarps bibliotek

Det har varit en skön helg. Maken har jobbat i trädgården. Han har bland annat grävt ner två nya betongfundament och två nya stolpar till staketet som gränsar in till grannen. De gamla murkna trästolparna körde jag till tippen idag. Där var det lugnt, men jag kan tänka mig att där var en hel del aktiviteter i lördags. Det fina vädret lockade nog ut många som rensade upp och städade i sina trädgårdar. Jag kan tänka mig att det blev mycket som skulle slängas. För ett tag sedan läste jag i HD .......att Marie Ernsth-Olsson som skrivit boken Annandagen berättar om familjens resa till Thailand där de råkade ut för tsunamin på Påarps bibliotek. Föreläsningen startar ....... Någon som hört talas om tsunamin på Påarps bibliotek? Ibland kan även tragiska syftningsfel bli riktigt roliga.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

 
Site Meter