tisdag 19 april 2011

Bakers cysta och nykokt blåbärssylt



Vilken underbar dag det har varit. Sol och som mest 19,8 grader varmt. Det blåste en ganska frisk sydvästlig vind. När jag tog mina stavar och gick till Höganäs hade jag vinden i ryggen, så det gick raskt undan. Värre var det att gå hem. Jag fick nästan luta mig fram i motvinden, ögonen rann och mitt högra knä smärtade rejält.



Halv elva var jag hos Eddie som är sjukgymnast på Fysiokliniken på Friskis.

Han konstaterade, tillsammans med sin kollega Mia, att jag förmodligen har en slem(?)säcksinflammation på höger framsida av knät och i knävecket till vänster gör Bakers cysta riktigt ont.



När jag kommer till ortopeddoktorn kan jag tala om för honom vad problemet är, så slipper ju han att ställa en diagnos. Fast han vill förhoppningsvis själv ställa diagnosen.



I eftermiddags jobbade jag som ledsagare. Nu i väll har jag precis kokt blåbärssylt. Det är en lycka att ha en massa rena fina blåbär i frysen, plockade av Mona i Småland.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

 
Site Meter