torsdag 14 april 2011

Vargfritt? In i dimman och duschen.


Varken HD eller Radio Malmöhus har rapporterat något om vargen idag, så nu har den förhoppningsvis försvunnit ifrån Kullabygden.


Igår var vargen fortfarande ganska hett nyhetsstoff. Vilddjursexperter intervjuades och förklarade hur vargar lever och uppträder i olika situationer, samt förmanade allmännheten och talade om att man ska ha respekt förvargen och inte agera så att den känner sig trängd.


Nu har emellertid ingen sett vargen sedan igår, så förhoppningsvis har han vandrat vidare norröver för att söka sig ett revir. Hoppas att han fixar det.


När jag tog mina stavar och gick till Höganäs vid tolvtiden idag var det soligt och bara lite västanvind. När jag vände åter mot Gamla Lerberget började dimman rulla in från havet. Det tog inte många minuter. Det blev rått och kallt på en gång. Jag tog ett kort med solen i ryggen. I bakgrunden kan man se höghuset i Höganäs som två vita lodräta streck mot himlen, havet kan man inte se.



Jag har haft huset fullt av hantverkare idag. Först kom Lars, vår elektrikerkompis, sedan dök vvs-killen Micke upp. Till slut kom de två snickarna. Nu har vi fått ett nytt fönster isatt på andra våningen och vårt duschrum är färdigt. Det blev fint.



Jag orkar inte skriva mer nu, är helt slut efter dammsugning och golvtorkning. Nu har jag precis invigt duschen och ska snarast dra mig upp till sängen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

 
Site Meter