torsdag 21 april 2011

Blåkullaförberedelser







Nu har jag plockat fram två kvastar, en röd och en blå. Frågan är vilken av kvastarna jag ska serva och putsa upp. Jag får väl se vilken som bäst matchar min klädsel.


Kaffekitteln i koppar skulle behöva putsas, men det får vara. Vem katten har tid att titta på den? Katter ja, visserligen har vi alltid några katter som sprätter runt huset, men jag tvivlar på att någon av dem skulle vilja ut och flyga. Hur ska jag kunna fånga en och sedan surra fast den på kvastaskaftet? Spännremmar? A ja, det får gå utan katt.


Katten som ligger i soffan och päser är Lenas och hon lämnar inte sin matte.



Det här sms:et fick jag av min svärdotter idag. "Hörde precis på radion att det gick en naken påskkärring med blommig hatt, rollator med kvast, fjädrar och systempåse på motorvägen.

Vill du att jag ska hämta dig?"


Så kärt av henne, men hon vet att jag tål det.


Hon och min son firar Påsken och stannar över Valborgsmässohelgen hos mamma/svärmor som bor ute på Fårö. Damerna skulle åka in till Visby idag och handla. De funderade på att klä ut sig lite. Det behöver ni inte sa min son.


Undrar om han stod på behörigt avstånd? Nej jag bara skämtar.


Jaha alla kärringar, vi ses väl på Blåkulla så småningom. Kör så det ryker. Kram på er.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

 
Site Meter