onsdag 20 april 2011

Lamadjur och kameler på rymmen












Jag har jobbat i receptionen på Friskis idag. Motionärer som kom i morse hade mött några lamadjur som gick och strosade på Ärtan o Bönan, som är ett grönområde inte långt ifrån Friskis.


De var på rymmen från en cirkus som just nu finns nere vid hamnen i Höganäs. Några kameler hade också kommit lösa, men de nöjde sig med att stå utanför sin inhägnad.


Jag möter helt klart mycket hellre ett lamadjur eller kamel än en varg. Lamadjuren är ju kända för att spotta, och det kan man ju i värsta fall stå ut med.


Jag har även hunnit jobba några timmar som ledsagare.


Strax efter klockan fem cyklade jag bort till cirkusen och tog de här fotona. Lamadjuren ser nästan ut som om de var pudelklippta.


Mitt högra knä gör mer ont idag, det värker upp i låret både fram och bak samt ända ner till foten. Dessutom har jag fått en massa röda plitor bak på benet, mest i och runt knävecket.


Blir det värre får jag ringa efter en taxi och ta mig till sjukhuset. Men jag väntar och ser.


"Dumhet är ett mänskligt previlegium. I naturen finns ingen dumhet."

Sigismund von Radecki, 1891-1970, tysk journalist och författare.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

 
Site Meter