lördag 9 april 2011

Bauhaus - varorna till duschen har kommit


Den femte (5) mars var vi på Bauhaus och köpte en halvrund hörndusch samt tvättställ, tvättsställsskåp och ett spegelskåp. Jag betalade allt med en gång.

Förväntad leveransdag var den artonde (18) mars. De förväntningarna infriades inte.

Jag ringde några gånger och frågade efter våra varor. De lovade att de skulle komma senast två veckor senare. I fredags efter kl sex, tre veckor efter lovad leveransdag, ringde jag igen. Man hade fortfarande inte någon aning om var våra varor fanns. Men, i förmiddags plingade det till i min mobiltelefon. Det var Bauhaus som sms:ade mig. Där stod följande: "Kära kund. Din beställning är nu hemkommen." Äntligen! Det var verkligen inte en dag för tidigt.

Maken hämtade tampar, till att surra fast kartongerna med. Sedan körde vi till Larsviken i Viken och köpte sättpotatis till femton meter. Därefter körde vi utan vidare fördröjning direkt till Bauhaus och hämtade våra varor.

Nu står de ouppackade i vårt nykaklade duschrum.

När jag var hos min son och svärdotter i eftermiddags, passade jag på att prata med en av deras grannar, Micke som är den vvs-montör vi anlitar. Han kommer i veckan och kopplar in blandaren till duschen och toalettstolen. Vasken måste vänta tills snickarna har varit här och monterat den.

Maken har rivit gräsmattan idag.

Till lunch åt vi varsin stor laxbakelse. Vi njöt den i solen på baksidan i trädgården.

Nu står det en pg (= potatisgratäng) i ugnen. Maken grillar fyra tjocka skivor karrékottletter.

Där är så mycket mat att det mer än väl räcker till en lunchlåda som han kan ta med sig till jobbet på måndag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

 
Site Meter