torsdag 31 mars 2011

Ostlig vind, heldagsregn och kakelmannen


När jag drog upp rullgardinerna klockan sex i morse så regnade det. Det höll på till strax efter två. Halv tre tog jag mina stavar och gick längs med stranden till Höganäs. Den ostliga vinden gjorde att vattnet dragit sig ett bra stycke ut och visade att det är väldigt stenigt på långa sträckor.

En liten blå eka som normalt ligger ganska långt ut i vattnet, ligger nu på torra land.

Jag han knappt hem igen innan det åter började regna. Nu ikväll håller det fortfarende på.

Gissa vem som var här igår - och idag? Jo kakelmannen!

Nu är golvet både lagt och fogat. I morgon kommer han och mjukfogar, sen är det klart.

Man ser när han jobbar att han är en duktig yrkesman.

I kväll ska jag se den sista delen av "Antikrundan", den slutar där den började, i Ystad.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

 
Site Meter