tisdag 1 mars 2011

Go Red!


OK, det här fotot är inte bra, men det syns väl ändå att det är en liten röd klännning - eller?

Inte de! Ta er till Lasarettsapoteket, titta och köp, gärna flera.

Jag besökte Helsingborgs Lasarett idag. Innan jag körde hem gick jag in på apoteket.

Där hade man försälning av smycken till förmån för kampanjen "Rädda kvinnohjärtat. Go REd!"

Fler kvinnor dör i hjärtsjukdom än i någon annan sjukdom. Forskning på kvinnors hjärtsjukdom har släpat efter och mer forskning behövs. Genom att bära denna Go Red-produkt gör du detta känt. Läs mer om kvinnohjärtan på http://www.hjärt-lungfonden.se/

Jag köpte en liten röd klänning som jag pimpade min mobil med. Den kostade bara 30 kronor. Köp en och gärna någon av de andra fina smyckena. Inte nog med att du köper ett fint smycke, du gör samtidigt en god gärning.

I eftermiddags har jag jobbat som ledsagare några timmar.
"Vi är alla upptäcktsresande i livet, vilken väg vi än följer."
Fritjof Nansen, norsk upptäcktsresande, oceanograf och diplomat 1861-1930.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

 
Site Meter