tisdag 8 mars 2011

Islossning i Gamla Lerberget




Så här såg det ut i inloppet till hamnen i Gamla Lerberget idag. Klockan ett var det strålande sol och två plussgrader, men en stark vind gjorde att det kändes som flera minusgrader. Inne i hamnen låg isen men i gattet var det islossning.

Det var på tiden. Fast vem vet, det kan ju frysa till igen. Det lär dröja innan badstegarna kommer på plats och jag kan kliva ner i vattnet från "vår" brygga. Ok, det finns de som inte kan vänta utan hoppar i vid påsktid, brrr. Jag väntar till det blir behagligt varmt i vattnet. Det vita på stenarna är målarfärg, alltså inte snö (tack och lov).

Jag har jobbat som ledsagare några timmar i eftermidags. Vi var bland annat i simhallen.

Snickarna har varit här och satt upp gipsskivor. Det går framåt. I morgon kommer vår gode vän Lars som är elektriker. Han ska fixa beslysningar och sätta upp en fläkt. Han ska även lägga värmeslingor i golvet.
Min väninna och före detta granne, Eva i Bjärred, ringde mig ikväll. Vi hade en trevlig pratstund på förtiofem minuter. När våren har kommit en bit på väg och det blivit lite ljummet i luften ska jag köra ner till henne. Vi brukar gå en långpromenad och tar därefter en fika. Det ser jag fram emot.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

 
Site Meter