måndag 28 mars 2011

S-ledaren Håkan Juholt, Mats-Ove från Täfteå och Kakelmanen med förhinder - igen

Maken och jag körde till "Kakboden" i lördags morse och köpte en stor påse nya bullar. Strax före halv tio kom kakelmannen och då åt vi frukost tillsammans. Därefter fogade han väggarna. Det tog inte så lång tid. Trodde att han skulle lägga golvet också, vi hade pratat om det, men han ville vänta till på måndag. Det var alltså meningen att han skulle lägga golvet i dag - men klockan tre när han skulle varit här, ringde han. På grund av huvudvärk sköt han upp det till onsdag, så jag får hålla mig hemma då också. Nej, det är verkligen inte kul med huvudvärk. Jag fogar (ok den var dålig) mig naturligtvis. I kväll ska jag se på "Ullared" och mitt favoritprogram just nu "Gynekologen i Askim". Har ni föresten tittat på tv-programmet "Täfteå"? Där fanns en godmodig, lite rundlagd kille som verkade väldigt blyg. Han heter Mats-Ove och jobbar halvtid på ICA. Varje lördag är han i god tid på Logen för att hinna få autografer från banden. Själv dansar han inte. Mats-Ove har aldrig bjudit upp någon dam. När jag såg socialdemokraternas nye partiledare Håkan Juholt slog det mig hur lika de är, han och Mats-Ove. Ja, jag menar jag alltså bara till utseendet, om de har några andra likheter har jag ingen aning om. Nej, nu är det TV-dags.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

 
Site Meter