onsdag 2 mars 2011

Ett år äldre! - Och still going strong


I dag fyller jag år igen. Jag tycker att det går mycket snabbare nu mellan födelsedagarna. Förr i världen blev man pensionär vid den här åldern. Ja, ja snart flyttar man väl fram pensionsåldern igen.

Min son och svärdotter grattade mig i söndags, jag fick båden en fin bok om te och ett presentkort i en affär där jag brukar handla. Idag har de både ringt och mejlat.

Jag önskade mig ingen present av maken. Jag köpte en själv, så fick jag det jag ville ha. Ett par nya MBT-skor. De här har en nättare sula än mina svarta MBT-sandaler.

I dag för sju år sedan firade jag min 60-årsdag i Vietnam. Närmare bestämt på badorten Phan Thiet. En lååång härlig sandstrand, ett oändligt hav, en stor pool på hotellområdet och runt 30 grader i luften. Vi var där tillsammans med våra goda vänner Ann-Marie och Carl-Olof.

Turisterna var lätt räknade. Jag kunde gå längs stranden flera kilometer utan att stöta på någon, och när jag väl gjorde det så var det en tyska. En dag när maken gick utmed havet mötte han en man som såg bekant ut. Det var en granne hemifrån byn. Han och hans fru har sitt hus nere vid hamnen, inte så lång ifrån där vi bor. Helt otroligt, man förväntar sig verkligen inte att springa på grannar på andra sidan jordklotet.

Vi åker gärna till Vietnam igen. Ho Chi Ming City (f.d Saigon), där vi bodde första veckan (på ett femstjärnigt hotell med pooler på taket), är en underbar och fantastisk storstad som har mycket att erbjuda. Där var vi det exotiska inslaget.

Nästa födelsedag tror jag att jag vill åka till värmen. Gärna Kambodja och templet Ancor Vat.
Vi får se, det kan också bli något helt annat.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

 
Site Meter