fredag 25 mars 2011

Storlek 56 för liten och stor man


När maken kom hem idag, fick jag en underbar bukett med rosor. Och varför de då? Jo, därför att....... Ha, det tänker jag inte tala om.

När vi stod utanför huset och vinkade av son och svärdotter, kom vår nye lille granne åkande i sin fina svarta liggvagn. Han är nu två veckor gammal och har enligt sin mamma vuxit till storlek 56. Samma storlek som jag har sa maken. Men jag får ju säga att det är stor skillnad på storlek och storlek, även om det är samma siffror.

Vår kakelman har varit här nu ett par dagar och kaklat alla väggarna i vårt duschrum. Han och jag har även hunnit med att fika några gånger, i dag fick även maken vara med. I morgon när Bengt kommer, börjar vi med frukost. Därefter ska han foga.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

 
Site Meter