tisdag 26 januari 2010

Vargavinter, babykoftor och tjuvfiske


Vargavintern håller i sig och vi kan vänta oss både mer snö och fortsatt ihållande kyla. I morse var det 15 grader kallt och en fantastisk soluppgång.

Nu ligger sundet fruset en en bra bit ut, men jag har tack och lov ännu inte sett några fastfrusna svanar.

Tjejen på fotot är Inga. En av mina klasskompisar på Sundsgårdens Folkhögskola. Hon håller upp en av de många babykoftor som hon stickat till Röda Korset. Den är en av 20 stycken som hon ska leverera den här gången.

Flera av klasskompisarna är engagerade i och jobbarmed lite av varje för Röda Korset.

Jag fick precis höra att en fiskebåt från Gilleleje gjort något som är absolut förbjudet. Den har varit ute och trålat torsk på svenskt vatten, ända ner till Barsebäck. På några timmar (nattetid) drog de upp ca 12 ton torsk, av detta blev det ca 7 ton rensad. Man blir ju heligt förb..... och undrar var Kustbevakningen höll hus. Nå ja, de kan väl inte bevaka hela sundet.
Nä men! Som det blev. Snart ska jag lära mig hur jag ska snurra fotot när jag redan publicerat det, så att man slipper vända på datorn - håll ut.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

 
Site Meter