tisdag 5 januari 2010

Mötet med Niggi, oxbringa och en strulande dator



När jag slog upp ögonen i morse och tittade ut var det på ett landskap inbäddat i djup snö. Det var underbart vackert. Även bilen som jag skulle använda var inbäddad i snö, det tog en stund att få bort den.
Den här charmiga lilla yorkshireterriern heter Niggi är 2,5 år gammal och bor i Danmark. Jag träffade henne idag när jag skulle åka över till Helsingör. Hon hänger med husse överallt och trivs bra i sin ryggsäck. På golvet står hon i sin rosa stickade kropsstrumpa och ovanpå den ett täcke, precis när jag tog kortet passade hon på att skaka sig. Hon och hennes husse hade varit och hälsat på husses son som bor på Blåkullagatan i Helsingborg. Han har en av Niggis valpar som är 9 månader. Lilla Niggi ska ha fler valpar, när vet jag inte. Den som är intresserad av att skaffa av dem kan ringa hennes husse Jörgen Christensen i Danmark på tel 31121214.

Detta skrev jag igår och kunde sedan inte publicera det. Kan man inte bli frustrerad? Jag kunde jag inte komma ut på nätet alls. Vare sig på det trådlösa eller det fasta nätet. Så jobbigt det är när man inte ens kan läsa sina mejl.
Det blev ingen bal för mig igår på Trettondagsafton, maken kan inte ta ett danssteg och föresten har jag ingen lämplig balklänning. Vi superade här hemma, maken och jag. Rimmad oxbringa, kokt köttkorv och till detta ett gott potatismos blandat med mosade morötter och mycket klippt persilja. Jag hade också satt fram riven pepparrot, det är jättegott att röra ut lite i köttspadet eller moset.
Att jag sitter här nu strax efter klockan sex på Trettondagens morgon beror på att maken ska köra och hämta sonen. De ska ut på en långtur med en av fiskebåtarna i Helsingborg. Båten är i hamn igen klockan tre.
Så skönt att detta fungerade igen! Nu ska jag gå upp och lägga mig en stund och lyssna på radion. Utanför fönstret är det lika vackert vintervitt som igår.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

 
Site Meter